You all are special in your own way

Standaard

Leef en laat leven. Doet mama Aisa ook

Leef en laat leven. Doet mama Aisa ook

Ik zit in de bus naar Amsterdam en geniet van het groene gras en van de bomen die groen gekleurd zijn en de bloemen die al een poos hun intrede doen. Wat als de bomen rood waren? Zou ik dan nog zo van ze kunnen genieten? Uiteraard kan ik het niet laten om te filosoferen over dat wat ik zie. Waarom kan ik het niet laten? Doet iedereen dat in de mate zoals ik dat doe of ben ik met enkele anderen gewoon weird? Want een ding is zeker: niets en niemand is uniek. Persoon A schrijft over politiek en persoon B schrijft over politiek en de maatschappij, maar beide schrijven ze over politiek. Daarom vind ik dat wat ik doe niet heel bijzonder. Ik omarm het wel en ben er dankbaar voor, maar ik weet dat ik geen uitzondering ben. Daarom vind ik het ook niet noodzakelijk om per se mensen massaal op te roepen mijn blogs, gedichten of wat voor geschreven woorden dan ook te lezen. Zij die het moeten lezen zullen mijn woorden uiteindelijk bereiken. Voor mij is van belang dat ik elke laag van de bevolking, ‘ras’ of leeftijdsklasse mag bereiken. Nog belangrijker vind ik het dat als je leest wat ik schrijf dat je het gevoel krijgt alsof je met me was toen ik de dingen meemaakte. De rest is voor mij bijzaak. Het boeit me niet welke emotie er ontstaat bij het lezen van mijn blog etc.
Want ik ben vrijpostig als ik vind dat je moet lachen of huilen terwijl ik niet de verspreider of de coördinator van emoties ben. O belang? Daarom zal ik me ook niet druk maken om mensen die wel of niet in mijn leven willen blijven of mensen die me een bobo (een sufferd) vinden of denken dat ik te nuchter ben. Waarom zou ik jou willen overtuigen dat je met mij om moet gaan of dat je me niet nuchter moet vinden? Ik ben vrijpostig als ik dat zou willen. Als ik iets van iemand vind moet niemand mij verbieden iets te vinden. Wat ik niet zal doen is rumors verspreiden of derden vertellen hoe kortzichtig je bent. Het universum heeft samen met Carmen (karma) altijd wel een oplossing. Ook voor mijn handelingen, gedachten en uitspraken, want zoals ik eerder zei: ook ik ben geen uitzondering. Ik ben niet bijzonder en dat vind ik prima zo. Ik leef en laat leven en hoop dat anderen dat ook bij mij toepassen and if not dan niet. Het leven is in mijn ogen zo bijzonder en zo speciaal. De Schepper en zijn engelen, die er voor mij en de rest van de mensheid zijn, zijn van grote waarde voor mij. Ook de mensen met wie ik nauw contact heb, nauw contact had of zal krijgen. Een ieder die op wat voor manier een bijdrage heeft geleverd of nog zal leveren is mij dierbaar. Ook al heb ik verdriet gehad of ook al was ik gelukkig door acties voortgekomen uit hen die in mijn leven waren en zijn: you all are special in your own way.
Nu ik deze woorden heb losgelaten, vliegt deze cosmopolitan kapelka verder. Wat is een kapelka? Dat is vlinder in het Surinaams.

Over Cosmopolitan Kapelka

Ik schrijf recht uit mijn hart! Ik schrijf wat ik ervaar en wat anderen mij doen ervaren. Ik schrijf wat mij ter ore komt. Ik schrijf om met anderen te delen. Ik schrijf om inzichten te creëren voor mezelf en anderen. Ik schrijf, omdat schrijven een machtige vlinder is. Daarom de naam Cosmopolitan Kapelka. Cosmopolitan als in wereldburger en kapelka als in vlinder in het Surinaams. Mijn woorden vladderen als een vlinder..........waar hij wilt, wanneer hij wilt en hoe hij wilt........... Probeer mij maar te volgen en ik volg jou ook!

Zeg het maar

